.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علويان مازندران پيشگام نهضت خميني
عقیل امامی

در بررسی کارنامه قیام مردم سلحشور ایران علیه رژیم ستمشاهی فداکاری آحاد مردم استان مازندران که خواب سردمداران طاغوت را آشفته ساختند، چشم ها را می نوازد.
مردم دیار سبز علویان با هدایت علمای راستین و روحانیان پیشگام مبارزه درحالی به فرمان معمار کبیرانقلاب اسلامی لبیک گفته و پرچم قیام نهضت خونین خمینی عزیز علیه رژیم مستبد و خودکامه پهلوی را بردوش گرفتند که سرمایه گذاری هنگفت نظام ستمشاهی در ترویج فرهنگ منحط غربی، و اباحه گری دراین سامان، تصور پیوستن مردم مؤمن مازندران به امواج خروشان ملت بیدار و انقلابی را باطل می پنداشت.
هنگامی که اولین مراسم گرامیداشت شهادت مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی در مازندران توسط مرحوم آیت الله محمد لائینی(ره) نماینده فقید مردم استان در مجلس خبرگان در اوج خفقان و تهدیدات سازمان امنیت شاه برپا شد و تحسین مبارز خستگی ناپذیر شهید هاشمی نژاد را در مشهد مقدس برانگیخت و نیز برپایی وگسترش تظاهرات مردمی در شهرهای مختلف با مدیریت و هدایت روحانیان ممتازی چون مرحوم آیت الله روحانی نماینده فقید امام و رهبری که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب مشعل فروزان خطه شمال بود، عمال طاغوت و سران سرسپرده آن را به این نتیجه رساند که مازندران هم به کانون مبارزه علیه رژیم پهلوی تبدیل شد و نهضت خمینی در این دیار پرخروش است.
«آیت الله سیدصابر جباری» از مبارزان طراز اول مازندران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نماینده کنونی مردم استان در مجلس خبرگان در گفتگو با کیهان صفحاتی از تاریخ درخشان مبارزات حق طلبانه مازندرانیها در رژیم پهلوی را گشود.
وی با اشاره به اولین خاطره اش از قیام مردمی گفت: اولین حضور جدی ما علیه رژیم پهلوی درسال 41 بود که با شرکت در راهپیمایی و سردادن شعار «ما تابع قرآنیم، رفراندوم نمی خواهیم» در صف مخالفان رژیم شاه قرارگرفتیم و درحادثه فیضیه درسال 42 نیز درگیری خونین با عمال رژیم در مدرسه فیضیه داشتیم.
وی افزود: در آستانه پیروزی نهضت از سوی آیت الله جوادی آملی برای ساماندهی تظاهرات و تنویر افکار عمومی به منطقه فریدونکنار بابلسر، بابل و آمل اعزام شدم و با مشارکت نیروهای مؤمن و حزب اللهی آن مناطق مانند سردار خستگی ناپذیر «حاج بصیر» فعالیت های انقلابی را به اوج رسانده ایم.
جباری با اشاره به هدایت عالمانه مبارزات مردمی مازندران از سوی شخصیت هایی مانند آیت الله روحانی(ره) یادآور شد: روحانیت آگاه استان مانند آیت الله جوادی آملی و مرحوم روحانی با هدایت مسیر قیام های مردمی اهداف امام راحل(ره) در نابودی کاخ استبداد طاغوت را به درستی محقق کرده اند و مردم نیز همواره از آنها پشتیبانی می کردند.
وی با اشاره به ارتباط مؤثر و تنگاتنگ جوانان مبارز مازندرانی با روحانیت و علمای استان در زمان مبارزه و بعداز آن گفت: یکی از موفقیت های ما در دوران مبارزه تلاش مؤثر و مداوم جوانان مومن در تقویت ارتباط خودبا روحانیت و علمای منطقه بود که این مسئله موجب استحکام و پویایی نهضت در دوران پیروزی انقلاب و بعداز آن بوده و هست./
عقیل امامی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 بهمن 1387
اینایی که گفتید چندتاشون از سادات بودن؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.